Jakość i technika


Staranne wykończenie.

Unikatowość.

Dostosowana forma.

Techniki rejestracji i obróbki obrazu.

Srebrowa

Zdjęcia są wykonywane na materiałach światłoczułych opartych na halogenkach srebra. Negatyw poddawany jest mokremu procesowi wywoływania. Dokładna kąpiel w roztworach zapewnia archiwalną trwałość obrazu. Taki negatyw można kopiować optycznie pod powiększalnikiem na papierach srebrowych lub skanować do wersji cyfrowej. Podłoże papierów srebrowych może być polietylenowe lub barytowe. Takie odbitki mogę przetrwać ponad 100 lat.

Druk cyfrowy

Staje się coraz bezpieczniejszy, trwały i ekologiczny. Można go podzielić na różne rodzaje. Ja wykorzystuję druk pigmentowy. Pozwala na stosowanie szerokiego gamuty kolorów. Z bogatą gamą papierów artystycznych. Producenci zapewniają długotrwałą jakość kolorów.

Passe-partout

Pozwala na idealne podkreślenie walorów pracy. Gwarantują bezpieczeństwo przed uszkodzeniem dzieła. Dzięki wyborowi kartonów o podwyższonej gęstości oraz bezkwasowości zdjęcie jest chronione.

Szyba

Coraz rzadziej pokrywam zdjęcia szkłem. Jeśli już, to najczęściej sięgam po szkło antyrefleksyjne. Załamuje światła zarówno wchodzące i wychodzące w taki sposób, że nie daje refleksów czyli odbicia bez względu na to pod jakim kątem na nie patrzymy.

Oprawa

To najważniejsza klamra w procesie twórczym. W przypadku oprawionych prac podaje z jakiego materiału jest wykonana rama (drewno, metal itp.)